Rehberlik Servisimiz

01.04.2020 338

AMACIMIZ

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisimiz, öğrencilerimizin kendisiyle ve çevresiyle barışık, karar verme  ve sorun çözebilme ,  kişiler arası ilişki ve iletişim becerilerine sahip, kapasite  ve yeteneklerini en uygun biçimde geliştiren,  kendini ve içinde bulunduğu durumu doğru algılayan, başarıyı ve öğrenmeyi amaç edinmiş, araştıran, sorgulayan, üretken ve mutlu, kişisel değerleri ile toplumsal beklentileri arasında bir denge kurabilen, kendini gerçekleştiren bireyler yetiştirilmesine katkı sağlamaktadır.

NİÇİN REHBERLİK?

Okulumuzdaki Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleriyle; öğrencinin kendini bir bütün olarak tanımaya çalışmasına katkıda bulunabilecek,

-Ben kimim?

-Güçlü ve zayıf yönlerim neler?

-İlgilerim ve yeteneklerim  nelerdir?

-Çevremdeki olanaklar nelerdir?

-Neler yapabilirim, gücüm nedir?

-Sınırlılıklarım nelerdir?

-Amaçlarıma ulaşmak için ne yapmalıyım? gibi soruların cevaplarını bulmalarına yardımcı oluruz.

İLKELERİMİZ

◦ Gönüllülük                                                                         ◦ Gizlilik

◦ Güven                                                                                 ◦ Bireyin değerliliği

◦ Kişi haklarına saygı                                                           ◦ Süreklilik

◦ İşbirliği

 

 

 

 ÇALIŞMA ALANLARIMIZ

EĞİTSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

·         Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Oryantasyon  Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, yöneticilerin , öğretmenlerin, rehberlik servisinin, okulun diğer çalışanlarının, okula uyumu kolaylaştıracak  kuralları, ders dışı ekinlikleri ve diğer  eğitim programlarını öğrencilere tanıtmak.

·          Veliler ile; öğrencilerin gelişim dönemi  özellikleri , davranış bozuklukları ve nedenleri , çocuğun okul başarısını arttırmada veliye düşen sorumluluklar  ve ergenlik döneminde çocukla iletişim vb.konularda  seminerler düzenleyerek ve bireysel görüşmeler yaparak veli ile işbirliği içinde çalışmak.

·         Öğrencilere ve velilere zararlı alışkanlıklar, teknoloji bağımlılığı, zamanı etkin kullanabilme, diyabet ve beslenme, temizlik ve hijyen vb. konularda bilinçlenmelerini   sağlayacak  faaliyetler yapmak.

·         Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini  tanımalarını sağlayacak eğitsel ortamlar oluşturmak ihtiyaçlarını belirleyerek ve  bireysel farklılıklarını değerlendirerek, verimli ders çalışma, sınav kaygısıyla başa çıkma yöntemleri  vb. konularda bilgilendirme çalışmaları yaparak uygun eğitsel yönlendirme yapmak.

 

BİREYSEL REHBERLİK  ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

·         Öğrenciyi tanımak ve iletişim kurma becerilerinin gelişmesine yardımcı olmak

·         Okuldaki ve evdeki görev ve sorumluluklarının farkındalığını arttımak ve geliştirmek.

·         Geleceği ile ilgili planlar yapabilme ve karar verme becerisini geliştirebilmesine yardımcı olabilmek.

·         Ergenlik döneminin fiziksel ve hormonal değişimine uyum sağlayabilmesi için destek olmak.

·         Öğrencilerimizin ihtiyaç duyduğu konularda bireysel ve grup rehberliği yapmak

·         Velilerimizin ihtiyaç duyduğu ve bizim gerekli gördüğümüz konularda görüşmeler yapmak.

 

MESLEKİ  REHBERLİK  ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

·         Öğrencinin kendini tanıması, ilgi ve yetenekleri ,tutum, değer ve beklentileri  vb konularda farkındalığını arttıracak çalışmalar yapmak

·         Çevresindeki eğitim  olanakları ve meslekler hakkında bilgilenmesini sağlamak

·         Liselere Geçiş  Sistemi (LGS) hakkında öğrenci ve velileri bilgilendirici çalışmalar yapmak.

·         Üst öğrenim kurumları hakkında öğrencilere bilgi vermek