Minik Eller Büyük Atölyeler

Minik Eller Büyük Atölyeler

15.12.2022 186

PROJE ADI: Minik Eller Büyük Atölyeler

 

PROJENİN AMACI: Proje hazırlama basamaklarını kavramak.

KAZANIMLAR:

·         Bilimsel proje hazırlama becerisi

  • ·     Okul benim yaşam alanımdır
  • ·     Takım çalışması ruhu
  • ·     Özdenetim ve sorumluluk
  • ·     Çalışma disiplini
  • ·     Yeteneklerini keşfetme

 

PROJE ÖZETİ: Fen bilimleri müfredatının İnsan Ve Çevre ünitesini odağına alan 5. Sınıf öğrencileri  matematik, tekno tasarım, Türkçe, sosyal bilgiler dersi ile bütünleştirerek proje hazırlama sürecine girerler. Müfredatta ünite ile ilgili yer alan her bir kavramı süreç odaklı bir yöntemle araştırırlar, veri toplarlar ve analiz ederler. Bu analizlerden yola çıkarak kendi argümantasyonlarını oluşturacakları atölyelerde sunarlar. Atölye çalışmalarında her bir öğrenci analiz ettiği veriler doğrultusunda kendi argümantasyonunu tartışır ve atölye sonunda ortak bir paydada buluşarak, atölye çalışmasının sonuna doğru, yapacakları mini bir çalıştayla sonuçlarını rapor ederler. Elde ettikleri raporu çalıştay bildirgesi olarak sunarlar.

Her bir atölye farklı şubelerden oluşmaktadır. Farklı şubelerden aynı atölyede buluşan 5. Sınıf öğrencileri birbirlerini daha iyi tanıma şansına sahip olurlar ve aynı zamanda sınıflar arası iletişim uzun vadede güçlenmiş olur.

Toplam 34 öğrenci ve 8 atölye vardır. Her bir atölye 4-5 öğrenciden oluşur. Her atölyenin araştırma konuları kümülatifte İnsan ve Çevre ünitesini kapsamış olur. Bu projede ayrılıp birleşme tekniğinden yararlanarak, öğrenciler proje süreç programına uygun olarak bireysel araştırmlarını veri haline getirir ve her atölyenin öğrencileri elde ettikleri verileri birleştirerek kendi argümantasyonlarını oluşturur. Atölyelerde birden fazla argümantasyon oluşmasına dikkat ederek, bu argümantasyonları ortak paydada birleştirmek için atölye çalışmalarını yaparlar.

Bu proje sonucunda öğrenciler var olan bilgileri analiz edip bu bilgilerin üzerine kendi düşüncelerini ekleyerek bilginin yeniden yapılandırılmasını sağlamış olurlar.

 

ATÖLYELER:

  • 1.      BİYOÇEŞİTLİLİK
  • 2.      DOĞAL YAŞAM
  • 3.      NESLİ TÜKENEN CANLILAR
  • 4.      EKOSİSTEM
  • 5.      YEREL VE KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARI
  • 6.      YIKICI DOĞA OLAYLARI VE KORUNMA YOLLARI
  • 7.      DOĞADA MATEMATİK
  • 8.      OKUDUĞUNU ANLAMA VE YORUMLAMA

 

PROJE PROGRAMI:

Proje başlangıç: 20 Şubat 2022

Proje süreç basamakları:

·         20-28 Şubat Araştırma ve veri toplama

·         1 Mart verilerin teslim edilmesi

·         06-17 Mart Veri analizi

·         20-24 Mart hipotezlerin oluşturulması

·         27-31 Mart Atölye çalışmaları için hazırlık

·         6 Nisan Outdoor

·         13 Nisan Atölye yerlerinin oluşturulması

·         14 Nisan Atölye sunumları

 

PROGRAM:

·         10.00             : Açılış Konuşması

·         10.30-14.00 :Atölye Çalışması

·         14.00-15.00 :Çalıştay bildirgesinin hazırlanması

·         15.10             : Bildirgenin sunulması

Kurum: Atatürk ortaokulu

Yer       :BAHÇE

YÜRÜTÜCÜ EKİP: