"Oyunla Öğreniyorum" Atölyesi

15.12.2022 138

OYUNLA ÖĞRENİYORUM

 

ANAHTAR  KELİME   :  Kuyu Taşı.

PROJE  AMACI      : Oyun oynarken hızlı düşünme, hesaplama ve çocuğun matematik  zekasını
                                  geliştirmek.Matematiğin gerekliliğini anlamasını sağlamak ve matematiği
                                  oyunla sevdirmek.
   
PROJE ÖZETİ        : İki veya bazen de üç kişiyle oynanabilen bir doğa oyundur.
                                Doğada bahçede açık alanda toprak ve çimen üzerinde oynanır. Oynamak için düz
                                 bir zemine ve fasulye veya nohut büyüklüğünde küçük taşlara ihtiyaç vardır.
                                 Zemine fincan büyüklüğünde birbirine paralel  5 veya 6  adet iki veya üç sıra
                                 fincan büyüklüğünde küçük çukurlar (kuyu) hazırlanır. Nohut büyüklüğündeki
                                 taşlar her kuyuya üç (3) taş gelecek şekilde kuyulara  konulur.  Hazırlanan
                                 bu paralel  kuyulardan her bir sıra bir oyuncuya aittir. Çöp çekilerek kimin önce
                                 oyuna  başlayacağı belirlenir.
                                 Her oyuncu kendisine ait kuyulardan oyuna başlar. Kuyudan aldığı taşları istediği
                                yöne doğru her kuyuya bir taş gelecek şekilde taşları dağıtmaya başlar.Elindeki
                                son taşı bıraktığı kuyuda bulunan taşları alarak başlangıçta kullandığı yöne doğru
                                taşları kuyulara dağıtmayı sürdürür.Bu işlem eldeki son taş boş bir kuyuya düşene
                                kadar sürer. Oyuncu tek taşın düştüğü kuyunun karşısına gelen kuyuda bulunan
                                taşları alır.Ve oyun rakibe geçer,karşıda taş  yoksa da  oyun rakibe geçer.Bu defa kendi   
                                kuyularından başlayarak rakip aynı işlemi tekrarlar. Son taş alınana  veya rakibin
                                tarafında  taş bitene kadar  oyun sürer.Oyunun bitiminden sonra her oyuncu
                                elinde bulunan taşları kendi  kuyusuna üçer  üçer  yerleştirilir.Kimin elinde
                                fazla taş kalmışsa oyunun galibi olur.Oyunun beş kez oynanmasından 3 oyunu kazanan
                                oyuncu oyunu kazanmış olur.
                                KURAL :Oyuncu hesaplamalarını taşları eline almadan yapmak zorundadır. Taşları
                                               dağıtmaya başladığı yönü oyun bitmeden değiştiremez.


PROJEDE ELDE EDİLEN SONUÇ  :     Matematiği oyunla öğrenme.
                                                              Ritmik sayma, bölme, çarpma işlemlerini kavrayabilme.
                                                              Matematik  zekasını geliştirme.
                                                              STRATEJİ GELİŞTİRMEYİ   ÖĞRENME