OYUNLA ÖĞRENİYORUM
ANAHTAR KELİME : Kuyu Taşı.
PROJE AMACI : Oyun oynarken hızlı düşünme, hesaplama ve çocuğun matematik zekasını
geliştirmek.Matematiğin gerekliliğini anlamasını sağlamak ve matematiği
oyunla sevdirmek.
PROJE ÖZETİ : İki veya bazen de üç kişiyle oynanabilen bir doğa oyundur.
Doğada bahçede açık alanda toprak ve çimen üzerinde oynanır. Oynamak için düz
bir zemine ve fasulye veya nohut büyüklüğünde küçük taşlara ihtiyaç vardır.
Zemine fincan büyüklüğünde birbirine paralel 5 veya 6 adet iki veya üç sıra
fincan büyüklüğünde küçük çukurlar (kuyu) hazırlanır. Nohut büyüklüğündeki
taşlar her kuyuya üç (3) taş gelecek şekilde kuyulara konulur. Hazırlanan
bu paralel kuyulardan her bir sıra bir oyuncuya aittir. Çöp çekilerek kimin önce
oyuna başlayacağı belirlenir.
Her oyuncu kendisine ait kuyulardan oyuna başlar. Kuyudan aldığı taşları istediği
yöne doğru her kuyuya bir taş gelecek şekilde taşları dağıtmaya başlar.Elindeki
son taşı bıraktığı kuyuda bulunan taşları alarak başlangıçta kullandığı yöne doğru
taşları kuyulara dağıtmayı sürdürür.Bu işlem eldeki son taş boş bir kuyuya düşene
kadar sürer. Oyuncu tek taşın düştüğü kuyunun karşısına gelen kuyuda bulunan
taşları alır.Ve oyun rakibe geçer,karşıda taş yoksa da oyun rakibe geçer.Bu defa kendi
kuyularından başlayarak rakip aynı işlemi tekrarlar. Son taş alınana veya rakibin
tarafında taş bitene kadar oyun sürer.Oyunun bitiminden sonra her oyuncu
elinde bulunan taşları kendi kuyusuna üçer üçer yerleştirilir.Kimin elinde
fazla taş kalmışsa oyunun galibi olur.Oyunun beş kez oynanmasından 3 oyunu kazanan
oyuncu oyunu kazanmış olur.
KURAL :Oyuncu hesaplamalarını taşları eline almadan yapmak zorundadır. Taşları
dağıtmaya başladığı yönü oyun bitmeden değiştiremez.
PROJEDE ELDE EDİLEN SONUÇ : Matematiği oyunla öğrenme.
Ritmik sayma, bölme, çarpma işlemlerini kavrayabilme.
Matematik zekasını geliştirme.
STRATEJİ GELİŞTİRMEYİ ÖĞRENME